1.DISPOZITII GENERALE
Art. 1. Fundatia Gimmyni a fost fondata, potrivit Actului constitutiv, prin hotararea judecatoreasca nr.90/09.03.1999, Sentinta civila nr.90/dosar 110/1999-Tribunalul Bucuresti, Sectia a III a Civila , Sedinta din camera de consiliu din data de 09.03.1999, de catre cei 3 membrii fondatori: NEDELCU EUGEN (decedat), GHITULESCU VLADIMIR-ADRIAN ( Cl seria IF, nr. 743742, emisa de SPCLEP Otopeni la data de 04.01.2021), GEORGESCU MIRELA (Cl seria RD, numarul:805487, emisa de SPCEP sector 2 la data de 13.08.2012), în conformitate cu Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații si cu Decretul nr. 31/1954 privitor la persoanele fizice și persoanele juridice.
2.A fost inscrisa in Registrul special al Asociatiilor si Fundatiilor aflat in pastrare la grefa Judecatoriei Sectorului 5 Bucuresti sub nr. 26/12.12.2003.
3.Denumirea Fundatiei este GIMMYNI
4.(1) Sediul FUNDATIEI este în: Comuna Balotesti, jud. Ilfov, Str. Soseaua Unirii, nr. 267 Corp Cl, Cod postal: 077015, cu punct de lucru in Bucuresti, str. Virgil Plesoianu, nr. 81A, sec. 1 (adresa de corespondenta)
(2)Sediul Fundatiei poate fi schimbat pe baza hotărârii Consiliului director
(3)Fundatia isi poate constitui filiale in tara sau strainate , ca structuri teritoriale, pe baza hotararii Consiliului Director.
Filiala este condusa de un Consiliu Director Propriu, alcatuit din cel putin 3 membrii
Filiala este entitate cu personalitate juridica, putand incheia, in nume propriu, acte juridice de administrare si coservare in conditiile stabilite de Consiliul Director, prin actul constitutiv al ei si se pot incheia acte juridice de dispozitie , in numele si pe seama fundatiei , numai pe baza hotararii prealabile a Consiliuli Director al fundatiei.
5.Durata de functionare
Fundatia se constituie pe o durată nedeterminată.
6.Patrimoniu
Patrimoniul initial este de 3000000 lei (anul 1999)
7.Fondatori
-Nedelcu Eugen- decedat, conform Certificatului de deces seria D12, nr.414046, eliberat de Primaria Comunei Gruiu, jud. Ilfov, la data de 01.11.2023,
-Georgescu Mirela: CNP:2560814400287, Cl: seria RD, nr. 805487
– Ghitulescu Vladimir Adrian: CNP:1641228400555, Cl seria IF, nr.:743742
8.Scopul
(1) Scopul Fundatiei Gimmyni este umanitar.
Sprijinirea si stimularea activitatilor in domeniul protectiei si promovarii drepturilor copilului, inclusiv pentru copii cu dizabilitati, ces, probleme de adaptare scolara, etc, consiliere, psihoterapie.
Informarea opiniei publice cu privire la respectarea drepturilor copilului, a persoanelor varstnice, a persoanelor cu dizabilitati, handicap, a grupurilor vulnerabile (discriminate etnic, in conflict cu legea, dependenti de adictii, mame singure , persoane care locuiesc in comunitati izolate, personae institutionalizat , copii cu parinti plecati la munca in strainatate, etc.)
Protectia persoanelor adulte care cer sprijin (inclusiv sprijin psihologic,juridic si social), persoane cu handicap, a varsnicilor, a persoanelor fara locuinta, migranti aflati in zone defavorizate sau de conflict, etc.
Formarea profesionala a fortelor de munca in diverse domenii.
Protectia mediului inconjurator,
Activitati legate de economia sociala, inclusiv infiintarea de intreprinderi sociale.
9.Obiective
Obiectivele fundatiei, în vederea realizării scopului ei, sunt următoarele: prevenirea abandonului de copii,
- prevenirea institutionalizarii (mentinerea copilului in familie)
- dezinstitutionalizarea (scoaterea copilului din sistemul de protectie speciala si reintegrarea in familie, inclusiv integrare in familia adoptatoare, familie substitutiva, familie de plasament)
- sprijin financiar/material ( alimente, imbracaminte, medicamente, etc.)
-reintegrare in comunitate a persoanelor aflate in institutii de protectie sociala (ingrijire de tip familial )
-ingrijire rezidentiala de tip familial (inclusiv centre de respiro)
-educatie si consiliere familiala
-planificare familiala
-servicii pentru mama si copii (Centre maternale,de zi, etc.)
- psihoterapie
- reprezentare Iconsiliere juridica
-prevenirea abandonului scolar (centre de psihologie, centre educationale, afterschool, scoli, gradinite, inclusiv pentru invatamantul special)
-integrarea sociala si profesionala a tinerilor care parasesc sostemul de protective speciala
- sprijinirea persoanelor aflate în nevoie (adultii aflati in servicii rezidentiale pentru adulti, saracie extrema, familii cu multi copii si resurse limitate, etc.)
- sprijinirea materială și culturală a diferitelor categorii de persoane, în vederea continuării sau finalizării studiilor,
- formarea profesionala (inclusiv asistenti maternali profesionisti)
- servicii oferite in vederea dezvoltării personale;
-evaluare psihologica, consiliere, psihoterapie;
- includerea copiilor cu nevoi speciale, a celor care au probleme de adaptare scolara sau cu comportamente predelincvent si delincvent in programe psihoterapeutice, consigliere juridica si sociala
-Infiintarea de servicii tip Centre Educationale , After-schol, Centre de zi, Gradinite, scoli, etc.,cabinet de psihologie, psihoterapie, consiliere juridica si sociala in vederea sprijinirii copiilor sa desfasoare activitati scolare , sa beneficieze de programe de abilitare-reabilitare, terapie, psihoterapie, etc
- Educatie, consiliere si psihoterapie pentru copii care au nevoie (copii cu dizabilitati, inadaptati scolar si social, predispusi la abandonul scolar, familii aflate in dificultate, inclusiv parintii in divort, dependenti de adictii, infractori juvenili, migranti, etc.) si reprezentantii legali ai acestora precum si pentru persoanele care ii ingrijesc si/sau educa copii.
-Inflintarea de Centre de cazare, cu posibilitatea asigurarii hranei si a conditiilor necesare, pentru persoane adulte cu handicap sau varstnici (centre permanente, Centre de zi, azile de batrani, Ingrijire la domiciliu, etc,)
- Evaluare, consiliere si psihoterapie pentru adulti si copii, inclusiv terapie relationala
- organizarea de conferințe, seminarii, mese rotunde și alte activități similare pe diverse teme; organizarea de spectacole; colaborarea cu organizații și instituții cu scop similar.
- protectia mediului,
- infiintarea de intreprinderi sociale,
- -Infiintarea de servicii pentru prevenirea abandonului scolar, educatie timpurie,
- -Sprijinirea politicilor publice cu impact pe domenii , dezvoltarea dialogului organizarii similar din tara si strainatate
- -Afilierea la organizatii interne si internationale
- Colectarea de fonduri nerambursabile pentru finantarea activitatilor si proiectelor fundatiei
- -Acordarea de sponsorizari pentru beneficiarii actiunilor ce constituie scopul fundatiei
- -Organizarea de activitati economice nonprofit pentru asigurarea fondurilor necesare pentru activitatile fundatiei
- -Identificarea surselor de finantare necesare realizarii scopului propus
- -Contribuie la elaborarea de politici publice in domenii de interes, colaboreaza si sprijina institutiile statului in rezolvarea unor probleme de maxima urgenta
- -Sprijinirea materiala , sociala si psihologica a tinerilor si copiilor identificati ca fiind talentati in anumite domenii.
- -Conceperea, realizarea, editarea de materiale educationale in diverse domenii de formare , perfectionare, informare
- -Organizarea de manifestari cultural-educative cu diverse prilejuri -Derularea de activitati promotionale in vederea sustinerii sponsorilor
- Orice alte activități necesare în vederea realizării scopului propus.
- Activitati: In vederea realizarii scopului si a obiectivelor Fundatiei GIMMYNI, aceasta isi va desfasura o paleta larga de activitati:
- Protectia si promovarea drepturilor copiilor si a adultilor prin ample programe si proiecte care isi propun sa cosilieze beneficiari din punct de vedere: psihologic
social si juridic. Psihoterapie
- -Activitati de sensibilizare a opiniei publice, accesare de fonduri si crearea de servicii in vederea protectiei persoanelor adulte cu handicap, a varsnicilor si a persoanelor fara locuinta, identificarea si ajutorarea acestor persoane, integrarea acestora in standardele unei societati civilizate, precum si ajutorarea familiilor nevoiase si a copiilor aflati in dificultate (risc de abandon , saracie, abandon scolar, bolnavi, cu parintii plecati la munca in strainatate,dependenti de alcool si/sau substante interzise, delincventi, etc.) Prevenirea abandonului scolar prin desfasurarea de programe de informare, consiliere, psihoterapie in scoli, servicii sociale, in familii, familii substitutive, Centre educationale, centre de reeducare, etc.
- Atragerea de surse de finantare, sponsorizari in vederea deruarii unor proiecte si programe in vederea: – prevenirii institutionalizarii copilului (mentinerea in familie),
- inclusiv prin infiintarea de servicii specializate, gen Centre de zi, Centre de respiro pentru copii cu dizabilitati, Centre educationale si After-school (inclusiv pentru copii cu dizabilitati si Cerinte Educative Speciale)
- dezinstitutionalizarii (scoaterea copilului din servicii de protectie speciala si sustinerea familiei in vederea cresterii lui: sustinere materiala, consiliere psihologica, sociala si juridica, acompanierea in relatia cu autoritatile, etc.)
- Accesarea de fonduri (inclusive europene ) pentru acordarea de sprijin materialfinanciar si psihologic a familiilor aflate in dificulate din punct de vedere financiar, in divort, doliu, etc.( alimente, imbracaminte, medicamente, consiliere, psihoterapie, etc.)
- Educatie si consiliere familiala.
- Derularea de activitati promotionale in vederea sustinerii sponsorizarilor, colaborarea cu persoane fizice si juridice din tara si strainatate, pentru realizarea obiectivelor si indeplinirea misiunii. Gasirea cailor optime de colaborare cu reteaua unitatilor sanitare de stat si private in vederea solutionarii cazurilor dificile.
- Formarea profesionala a fortelor de munca in diverse domenii prin punerea in aplicare a politicilor privind formarea profesionala initiala si continua, asigurarea calitatii formarii profesionale.
- Realizarea de parteneriate cu organizatiile similare din Uniunea Europeana si din lume in cadrul carora se promoveaza criterii comune si se dezvolta mecanisme corespunzatoare pentru dezvoltare.
- Accesarea de fonduri prin realizarea de proiecte si programe finantate de entitati nationale si internationale
- Protectia mediului prin popularizarea zonelor turistice, organizarea de activitati de curatenie si amenajare a parcurilor, a zonelor verzi, organizarea de actiuni de plantari in zonele geografice cu sol deteriorate, actiuni de educare a populatiei in scopul protejarii mediului inconjurator, organizarea de actiuni de colectare a deseurilor, gunoaielor din paduri, parcuri, refacerea cadrului natural al zonelor deteriorate, contribuirea la dezvoltarea cercetarii in domeniul ecologic, ajutoare la protejarea si conservarea mediului.
- -Derularea de programe si campanii educationale , de informare si constientizare, cursuri, dezbateri, seminarii, conferinte, targuri, expozitii, concursuri, campanii de stranger de fonduri, strategii de pregatire, intruniri, sesiuni stintifice, tabere tematice, concrete, activitati sportive, studii si cercetari, publicatii, festivaluri, in vederea sustinerii scopului fundatiei.
- -Organizarea, finantarea, participarea la conferinte , dezbateri, cursuri, targuri, simpozioane, si alte festivitati, inclusive prin intermediul unor programe externe , in vederea sustinerii si promovarii intereselor fundatiei.
- -Editarea, tiparirea, difuzarea de carti, reviste, programe, publicatii diverse in domeniul de interes al fundatiei.
- Fundatia va dezvolta parteneriate cu persoane juridice de drept publi precum: asociatii si fundatii , autoritati publice locale si central, institutii d invatamant, structuri similare internationale, entitati private, ( gen SRL, SA, companii din tara si strainatate.
- In realizarea obiectului de activitate, fundatia infiinteaza si organizeaza structure interne propri, precum departamente, directii, birouri sau servicii, angajeaza personal, pe baza de contract civil sau de dreptul muncii. De asemenea, fundatia poate externaliza activitati , prin subcontractare, conform legislatiei in vigoare.
- RESURSELE PATRIMONIALE SI CHELTUIELILE FUNDATEI
- 1)Patrimoniul fundatiei va fi alcătuit dintr-un activ patrimonial, inițial, donatii, sponsorizari, accesare proiecte sociale, resurse obtinute de la bugetul de sta locale, precum si alte venituri prevazute de lege.
- Fundatia va desfasura activitati in vederea atragerii de fonduri si subve putea incheia conventii cu personae fizice si juridice din tara si strainata sponsorizari, venituri realizate di activitati economice directe, resurse obt bugetul de stat si/ sau de la bugetele locale, fonduri internationale, accesa e, proiecte, precum si alte venituri conform legii.
- (2) întregul patrimoniu va fi evidențiat și păstrat în conformitate cu legislația română în materie, pe numele fundatiei și va fi folosit exclusiv pentru realizarea obiectivelor
- 3) Activitatile fundatiei este finantata din urmatoarele resurse:
- -Cotizatiile membrilor fundatiei
- dobanzile rezultate din plasarea sumelor disponibile, in conditiile legii
- donatii, sponsorizari sau legate,
- -finantari obtinute din aplicarea programelor si proiectelor cu finantare nationala si internationala
- -venituri din inchirieri, vanzari de publicatii,
- -venituri provenite din redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit
- -resurse obtinute de la bugetul de stat sau bugetele locale
- -venituri realizate din redirectionarea a 20% din impozitul pe profit a societatilor comerciale in limita impusa de lege.
- Finantarile de programe si proiecte se realizeaza pe vaza conventiilor de finantare sau prin contracte , acorduri de parteneriat, si altele , aprobate si semnate de presedintele consiliului director sau de un vicepresedinte , data expres in acest sens.
- Donatiile si legatele pot consta in sume de bani ori alte bunuri mobile si bunuri immobile , tituli de valoare, sau alte drepturi, daca acestea sunt libere de alta sarcina. Donatiile pot fi cu sarcina numai in situatia in care sarcina este in concordanta cu obiectivele fundatiei. 10.CONDUCEREA FUNDAȚIEI
- – ADUNAREA GENERALA:
- La sedinta din data de 01.10.2023 au participat:
- GHIȚULESCU VLADIMIR-ADRIAN, cetățean român, domiciliat în comuna
- Balotești, sat Balotești, Șos. Unirii nr. 267, județul Ilfov, identificat cu C.I. seria IF nr. 743742 eliberată la data de 04.01.2021 de SPCLEP Otopeni, c.n.p. 1
- GEORGESCU MIRELA, cetățean român, domiciliată în Municipiul Bucuresti str. Petre Antonescu nr. 11, bloc 11, scara 1, eta 5, ap. 36, sector 2, identificata cu C.I. seria RD nr. 805487 eliberată la data de 13.08.2012 de SPCEP Sector 2 , c.n.p. 2560814400287,
- NEDELCU IOANA, cetățean român, domiciliată în comuna Snagov, sat Snagov, Șos. Snagov, bloc B2, scara 2, etaj 1, ap. 4, județul Ilfov, identificată cu C.I. seria IF nr. 701544, eliberată la data de 12.02.2020 de SPCLEP Snagov, c.n.p.
- 2590215400717,
- TITA VIOLETA-RALUCA, cetățean român, domiciliată în Municipiul București, str. Munteniei nr. 74, sector 1, identificată cu C.I. seria RK, nr. 271005, eliberată la data de 19.01.2019 de SPCEP SI, c.n.p. 2830214471338,
- GHIȚULESCU DANA-FLORENCE, cetățean român, domiciliată în comuna
- Balotești, sat Balotești, Șos. Unirii nr. 267, județul Ilfov, identificată cu C.I. seria IF nr. 336627 eliberată la data de 01.11.2012 de SPCLEP Otopeni, c.n.p. 2671001421577,
- GEORGESCU GEORGE, cetățean român, domiciliat în comuna Balotești, sat Balotești, Str. cu Brazi nr. 1, județul Ilfov, identificat cu C.I. seria IF nr. 346115 eliberată la data de 06.02.2013 de catre SPCLEP Otopeni
- GEORGESCU IULIA, cetățean român, domiciliată în Municipiul Bucuresti, Str. Petre Antonescu nr. 11, bl. 11, scara 1, etaj 5, ap. 36, sector 2, identificată cu C.I. seria RK,nr. 166181 eliberată la data de 18.07.2018 de S.P.C.E.P. Sector 2, c.n.p.
- 2930716440086
- Adunarea generala a desemnat Consiliul Director
- CONSILIUL DIRECTOR:
- PRESEDINTE -Tita Violeta-Raluca, CNP:2830214471338, Cl: seria RK, nr.:271005
- VICEPRESEDlNTE-Ghitulescu Vladimir-Adrian, CNP:1641228400555, Cl seria IF, nr.:743742
- VICEPRESEDINTE-Georgescu Iulia , CNP:29307i6440086, Cl seria :RK, nr.:166181
- CENZOR: NEDELCU IOANA, CNP•.2590215400717, Cl seria IF, nr. 701544
- SECRETARA: GHIȚULESCU DANA -FLORANCE, CNP:2671001421577, Cl seria IF, nr. 843076
- Consiliul director al fundatiei, numiti pe durata nedeterminata, asigura realizarea scopului si obiectivelor acesteia.
- Activitatea Consiliuli Director este coordonata de presedinte , care re fundatia in toate actele si raporturile stabilite cu terte persoanefizice a juridice,romane sau straine.
- Atributiile Consiliului Director:
- -Stabilirea strategiei generale si a programelor fundatiei
- Inflintarea de filiale, aproba componenta Consiliilor Directoare ale filialelor (care pot avea personalitate juridica proprie).
- Incheierea de acte juridice, in numele si pe seama fundatiei
- Modificarea statutului fundatiei
- Aproba regulamentul intern de functionare a sa
- Stabileste acorduri de colaborare nationala si internationala cu alte persone de drept public sau privat
- -Hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza sa fie realizate , potrivit obiectului sau de activitate, care se finanteaza din surse proprii sau din credite bancare
- -Indeplinirea oricaror alte atributii prevazute de lege sau statut
- Atributiile Presedintelui Consiliului Director:
- Nu poate fi membru al Consiliului director, iar daca este, pierde aceasta calitate, cel care ocupa o functie de conducere : in cadrul unei institutii publice, daca Fundatia sprijina activitatea acelei institutii.
- Consiliul director poate imputernici una sau mai multe persoane pentru a incheia acte juridice in numele si pe seama fundatiei sau orice alte atributii prevazute in lege au in statut,
- Art. 10) Consiliul Director se compune din 3 membrii: un presedinte si 2 vicepresedinti. Membrii Consiliului Director sunt:
- PRESEDINTE -Tita Violeta-Raluca, CNP:2830214471338, Cl: seria RK, nr.:271bo
- VICEPRESEDlNTE-Ghitulescu Vladimir-Adrian, CNP:1641228400555, Cl seria IF, nr.:743742
- VICEPRESEDINTE- Georgescu Iulia , CNP:2930716440086, Cl seria :RK, nr.166181
- In caz de descompletare, functia ramasa libera se completeaza prin hotararea membrilor ramasi din Consiliul Director
- Completarea functiei ramase libere se face in cel mult 90 de zile de la descompletare.
- Consiliul Director se intruneste in sedinte ordinare o data pe an, sedint extraordinare convocandu-se de fiecare data cand este necesar
- Convocarea Consiliului Director se face de presedinte , iar in lipsa acestu d unul dintre vicepresedinti , cu cel putin 15 zile inainte de data fixata.
- Convocarea Consiliului Director se face in scris , prin scrisoare recomandata ,fax sau email sub semnatura electronica si va cuprinde : data , ora si locul intalnirii precum si ordinea de zi.
- Consiliul Director delibereaza, in mod valabil, in prezenta a 2/3 din numarul membrilor sai si adopta hotarari.
- Hotărârile Consiliului director se adoptă cu votul membrilor prezenti. In caz de egalitate de voturi, votul Președintelui este hotărâtor.
- Sedintele extraordinare pot fi convocate de orice membru al Consiliului Director, cu 2 zile inainte de data sedintei. Convocarea membrilor se poate face prin orice mijloace tehnice disponibile Fundatiei.
- Activitatea Consiliului Director este coordonata de presedinte, care reprezinta fundatia in toate actele si raporturile stabilite cu terte personae fizice sau juridice, romane sau straine, conformandu-se prevederilor prezentului statut, hotararilor consiliului director, In acest sens, presedintele are urmatoarele atributii:
- -Cooroneaza, organizeaza, planifica si controleaza activitatea de zi cu zi a fundatiei
- Negociaza si incheie contracte, angajeaza cheltuieli si personal in conformitate cu politica financiara si de resurse umane stabilita de Consiliul Director
- Avizeaza bugetul fundatiei
- Coordoneaza si aproba elaborarea Regulamentului Intern de Organizare si Functionare, a Regulamentului de ordine interioara, inclusiv a codului de etica a angajatilor
- -Stabileste competentele directorilor executive-responsabili de
- -Aproba infiintarea si organizarea grupurilor de lucru pe programe sau
- Solicita raportul de activitate al fiecarei structuri interne a fundatiei
- Elaboreaza organigrama fundatiei pe structuri interne formale
- Convoaca si prezideaza Consiliulul Director
- Are drept de semnatura in banca si pe acte financiar contabile, este imputernicitul pe cont al fundatiei , semneaza orice acte bancare , deschide conturi, inchide conturi bancare.
- Stabileste intalniri periodice de evaluare a activitatii
- Incheie acte juridice, in numele si pe seama fundatiei, inclusiv acord parteneriat cu entitati publice si private din tara si strainatate.
- In indeplinirea atributiilor sale, presedintele emite decizii
- Atributiile presedintelui se aplica vicepresedintilor consiliului director, in cazu presedintele se afla in imposibilitatea temporara de a-si exercita mandatul sau lipseste.
- Calitatea de membru al Consiliului Director inceteaza prin:
- Renuntarea la calitatea de membru
- Deces
- Imposibilitatea de a-si exercita atributiile (plecarea din tara, imbolnavire, arest, invaliditate, etc.)
- Situatii de incompatibilitate, etc.
- Deliberarile si hotararile Consiliului Director se consemneaza in proceseverbale incheiate cu ocazia fiecarei sedinte.
- CONTROLUL FINANCIAR
- Cenzorul fundatiei este desemnat pe o perioada de 5 ani de catre Consiliul Director
- Cenzorul actual al fundatiei este: NEDELCU IOANA, CNP:2590215400717,
- Cl seria IF, nr. 701544
- In realizarea competentei sale cenzorul:
- -Verifica modul in care este administrat patrimonial fundatiei
- -Intocmeste rapoarte si le prezinta Consiliului Director, la cererea a – Poate participa la sedintele Consiliului Director, fara drept de vot
- -Indeplineste orice alte atributii prevazute de statut sau stabilite de Consili Director
- Membrii consiliului director nu pot fi cenzori
- Consiliul director aproba regulile generale de organizare si functionare a cenzorului
Secretarul fundatiei este desemnat pe o perioada de 5 ani de catre Consiliul
- Director . Secretarul actual al fundatiei este: GHIȚULESCU DANA FLORANCE, CNP.•2671001421577, Cl seria IF, nr. 843076
- In realizarea competentei sale, secretarul ajuta Consiliul dire indeplinirea atributiilor sale.
- VENITURILE SI CHELTUIELILE FUNDAȚIEI
- Veniturile fundatiei provin din:
- Donatii, sponsorizari sau legate
- -venituri din inchirieri, vanzari de publicatii, precum si alte venituri realizate conform legii
- dividentele societatilor infiintate de fundatie (intreprinderi sociale, cabinete de psihologie, servicii sociale, servicii educationale, cursuri de formare, etc.)
- -venituri realizate din activitati economice directe
- -venituri provenite din redirectionarea procentelor din impozitul pe venit
- -resurse obtinute de la bugetul de stat sau bugetele locale
- -venituri realizate din redirectionarea a 20% din impozitul pe profit a societatilor comerciale
- venituri obtinute prin castigarea proiectelor aplicate pe diverse linii de finantare
- -Alte venituri prevazute de lege
- Fundatia poate inflinta intreprinderi sociale ale caror venituri , daca nu se reinvestesc in aceste societati, se pot folosi pentru realizarea scopului fundatiei
- Fundatia poate desfasura orice alte activitati economice directe, daca acestea au caracter accesoriu si au stransa legatura cu scopul principal al ei.
- Principalele cheltuieli ale fundatiei sunt:
- -donatii catre beneficiari (in bani sau achizitionarea de lucruri medicamente, mancare, rechizite scolare, obiecte de imbracaminte, plata diverselor terapii, etc.)
- -salarii si adaosuri la salarii
- -indemnizatii, prime, premii
- -procurari de rechizite si imprimante de birou
- -chirii, dobanzi, taxe, comisioane bancare
- -cazare, masa, transport
- -apa, canal, salubritate
- -energie electrica, termica si gaze naturale
- – alte cheltuieli
- Salariile, indemnizatiile si alte drepturi banesti ale personalului stabilit statului de functiuni si ale bugetului de venituri si cheltuieli.
- Consiliul director poate dispune plata de premii, gratificatii si alte asemenea I disponibilitatile existente.
- Fundatia poate deschide conturi proprii la unitati bancare prin care se incaseaza si prin care se dispun platile legate sau rezultate din administrarea fundatiei. Presedintele fundatiei fiind reprezentantul acesteia in relatia cu banca, poate sa exercite toate operatiunile bancare fiind si imputernicit pe cont al fundatiei.
- Exercitiul economico-financiar incepe pe data de 1 ianuarie si se incheie la data de 31 decembrie ale fiecarui an.
- DIZOLVAREA SI LICHIDAREA
- Fundatia se va dizolva
- In drept prin:
- Implinire duratei pentru care a fost constituita
- Prin hotarare judecatoreasca, la cererea oricarei persone interesate, atunci cand:
- Scopul sau activitatea fundatiei a devenit ilicita sau contrara ordinii publice
- Realizarea scopului este urmarita prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice
- Urmareste alt scop decat cel pentru care s-a constituit
- In alte situatii prevazute de lege
- Art. 19) In cazul dizolvarii fundatiei, lichidatorii se numesc de instanta de judecata.
Odata cu numirea lichidatorilor, mandatul Consiliului Director inceteaza
- Lichidatorii, la intrarea in functie, efectueaza inventarul si incheie un bilant care sa constate situatia exacta a activului si pasivului.
- Lichidatorii isi indeplinesc mandatul sub controlul cenzorului.
- Lichidatorii au obligatia de a continua operatiunile juridice in curs, de a incasa creantele, de a plati creditorii, iar daca numerarul nu este suficient, de a si restul activului in bani, procedand la vanzarea prin licitatie publica a mobile si immobile.
- -Lichidatorii pot realiza numai acele operatiuni noicare sunt aflate in curs de derulare.
- In cazul dizolvarii fundatiei, bunurile ramase in urma lichidarii nu se pot transmi e catre personae fizice.
- Aceste bunuri pot fi transmise catre personae juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemanator
- Data transmiterii bunurilor este ce a intocmirii procesului-verbal de predare-preluare, daca prin acesta nu s-a stabilit o data ulterioara.
- Lichidatorii incheie operatiunile si remit celor in drept contul gestiunii numai dup expirarea unui termen de 6 luni de la publicarea dizolvarii fundatiei.
- Dupa incheierea lichidarii, lichidatorii sunt obligati ca in termen de 2 luni sa depuna bilantul, registrul-jurnal si un memorandum , sa declare operatiunile de lichidare la Registrul Asociatiilor si Fundatiilor ale judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul social si sa îndeplineasca toate procedurile de publicare si radiere din acest registru
- Daca in termen de 30 de zile de la deopunerea bilantului nu se inregistreaza nici o contestatie, bilantul se considera definitive aprobat, iar lichidatorii, cu autorizarea judecatoriei vor remite celor in drept, bunurile si sumele ramase de la lichidare, impreuna cu toate registrele si actele fundatieisi ale lichidarii, dupa aceasta fiind considerati descarcati.
- Fundatia inceteaza a avea fiinta la data radierii din Registrul asociatiilor si fundatiilor.
- Radierea se face in baza actului constatator eliberat de lichidatori, prin care se atesta decarcarea acestora de obligatiile asumate.
- DISPOZITII FINALE
- Fundatia are stampila si insemne proprii.
- Prezentul statut este cadrul normativ pe baza caruia se va desfasura int activitate a Fundatiei.
- Prevederile prezentului statut se completeaza cu celelalte dispozitii legale in vigoare privind asociatiile si fundatiile.
- Prezentrul statut a fost redactat intr un numar de 4 exemplare originale, in limba romana , azi 02.11.2023
